Vikten av packning för företag

När du kommer igång är det så svårt att förstå vilken integrerad roll förpackningen måste spela för att marknadsföra och sälja din produkt. Enkelt uttryckt är det ett av de viktigaste produktbesluten du måste fatta. Det finns ett universum av förpackningsleverantörer, material och till och med förordningar. För att inte bli överväldigad är det lätt att navigera om du tar det ett steg i taget. Det är en process precis som alla andra komponenter i produktutvecklingen.

Tänk bara på potatischips och ägg till exempel. Hur kan du sälja dem obrutna och oskadade utan paket? Du måste kunna transportera en produkt från punkt A till punkt B. Paketet är det som får den att hända. Även om din produkt inte är ömtålig, kan den inte komma i köparnas händer i ett slitet skick.

Den genomsnittliga konsumenten lägger knappt några sekunder på att fatta ett beslut om att hämta din produkt eller inte. Så din förpackning är bättre i mål för rätt publik med rätt meddelande. Promenera bara genom valfri detaljhandeln som säljer liknande produkter som din. Överväldigad av tävlingen? Det kan du ge dig på!

Och det är bara början. Vem kommer att köpa din produkt? Vet du? Känner du till vilket språk, färger, design och förpackningsmaterial som tilltalar din måldemografiska? Detta kan göra eller bryta om din produkt säljer eller inte. Fråga dig själv vem vill jag köpa min produkt och vilka förpackningsegenskaper kommer att tilltala dem?

Lämna ett svar