Designidéer för kuvert

Kuvert är pappersvärlden. De paketerar dina fakturor, brev, uttalanden och uppskattningar och är det första intrycket för ditt varumärke via posten.

Standardstorlekar

Innan du ens börjar utforma dina kuvert, bör du bestämma vilken storlek eller storlek du planerar att skapa. Du kan tekniskt använda vilken storlek du vill, men det är smart att skapa en eller två standardstorlekar som kommer att vara berättigade till standard porto priser.

Inkorporera färg

Vit är standarden för kuvert överallt, så lite färg kan gå långt i att få dig att stå fram emot massan med post där ute. Om du vill ge ditt företag en fördel med brevpapper och branding-ansträngningar, skriv ut dina mönster på ett färgat kuvert eller integrera färg i designen.

Håll ditt varumärke konsekvent

Om du redan har livligt brevpapper och effektiva visitkort, försök att se till att ditt varumärke flyter smidigt och överensstämmer med varje del av din tryckta marknadsföringskampanj. Du behöver inte göra mönster identiska, men se till att allt stämmer överens med dina kuvert.

Lägg till kuvert

Om du inte märkte det, kräver nästan alla professionella företag och direktförfrågningar som skickas till dig retur kuvert vid behov. Om du vill att dina kunder ska få kontakt med dig och det är relevant för dem att göra det via e-post, får du trycka tillbaka kuvert och inkludera dem i posten du skickar.

Lämna ett svar